L’aigua de la platja del Miracle ja compta amb set biòtops per regenerar el fons marí. Tenen un pes de 250 quilograms i s’han submergit aquest divendres a 10 metres de profunditat. Es tracta d’una prova pilot dels científics de la URV i del Port de Tarragona.
Els biòtops pretenen recuperar les poblacions de sèpies, calamars o pops i espècies de posidònies i cymodoceas. S’han construït amb materials naturals biodegradables, que desapareixeran en 5 anys, que és el temps de durada del projecte a partir d’ara perquè els científics puguin prendre mostres del fons marí i analitzar les conseqüències sobre el canvi que està experimentant el litoral de Tarragona. El disseny d’aquests està relacionat amb el passat romà de la ciutat.

El biòleg i director de l’equip científic de Tecnatox, Jaume Folch, ha explicat que amb aquesta acció intenten incrementar la biodiversitat del fons marí. Ha manifestat que amb la situació d’emergència climàtica actual, és hora d’actuar per adaptar-nos als canvis que venen.
El president del Port, Josep Maria Cruset, ha destacat la importància d’aquest projecte vinculat a l’Agenda 2030 destinat a la reducció de gasos i a la sostenibilitat. Cruset ha matisat que amb la col·locació dels biòtops es demostra que és un pla que s’està materialitzant.

L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha destacat aquest tipus d’iniciatives per regenerar la natura i per aprofitar-lo com una oportunitat d’economia blava. Ha expressat que amb aquesta acció també s’ajuda al sector de la pesca.
Està previst que s’instal·lin més biòtops a la zona del dic de Llevant en dues operacions més durant les pròximes setmanes.
Més notícies:
- Reactivada la recerca de dues persones que haurien caigut al riu Foix a Cubelles
- La Guàrdia Urbana identifica i sanciona la persona que va llençar la brossa des d’un balcó al Pere Martell
- Els Bombers atenen 79 avisos per les pluges durant la nit i el 112 acumula 1.727 en el conjunt de l’episodi
- El temporal deixa dos desapareguts i més d’un miler d’avisos als Bombers i al 112
- Protecció Civil enviarà un missatge d’alerta a tots els mòbils per l’empitjorament de les previsions de pluja