L’imam de Ripoll va adoctrinar els jihadistes en una masia abandonada de Riudecanyes. És una de les novetats que han transcendit després de les declaracions dels detinguts a l’Audiència Nacional. A l’interior de la casa els Mossos van localitzar documents parcialment cremats en una foguera i tiquets de la compra dels materials per cometre els atemptats. Tres hores i mitja abans de l’atac a Cambrils van comprar quatre ganivets i una destral en una botiga del mateix establiment.

A Barcelona, els terroristes volien atemptar contra monuments fent esclatar bombes. Així ho ha reconegut davant del jutge Mohamed Houli Chemal, que va quedar ferit a l’explosió de la casa d’Alcanar. El jove ha explicat que feia dos mesos que coneixia els plans de l’imam de Ripoll, que aquest tenia la intenció d’immolar-se i que a la casa d’Alcanar es dedicaven a la fabricació i manipulació d’explosius. Davant del jutge, però, ha assegurat que desconeixia quina era la data marcada per atemptar a Barcelona i ha negat l’existència “d’un pla B”.

Els Mossos mantenen oberta la investigació, que es podria allargar durant setmanes o mesos. Ahir hi va haver més escorcolls a Ripoll i a Vilafranca del Penedès.