L’ajuntament de Tarragona ha convocat un ple extraordinari aquest divendres per aprovar un modificatiu de crèdit de més de 8’5 milions d’euros. S’inclou el romanent de tresoreria (superàvit) de 6’5 milions d’euros de l’any passat. Aquest import permetrà sortir dels plans d’estabilitat per la crisi del 2009.
Una part del superàvit, 3’5 milions d’euros, es destinaran a tancar el crèdit de proveïdors que obliga l’ajuntament a complir el pla d’ajust econòmic.
El préstec es va demanar el 2012 i s’haurà de pagar abans de 2026. S’avançarà tres anys.
D’altra banda, s’activaran 850 mil euros per intervenir a l’Escola del Miracle després de les afectacions que va patir pels aiguats de Santa Tecla.
L’EMT rebrà 600 mil euros per finançar la rebaixa del 20% dels abonaments i per afrontar la menor pujada del bitllet senzill. Es va passar de l’1’50 a l’1’60. La proposta inicial era d’1’90.
Aquest dijous al migdia hi ha hagut Comissió Informativa i de Seguiment de Serveis Centrals i Govern Obert on PSC i En Comú Podem s’han abstingut. El tinent d’alcalde de Serveis Centrals, Jordi Fortuny, diu que aquest 2023 s’acabarà per sota del 80 per cent de deute i que permetrà sortir dels plans d’estabilitat.
Es tracta de la darrera gran operació econòmica abans de les eleccions municipals del 28 de maig.
Més notícies:
- Victòria treballada del Mèdol Tarragona Volei SP i SP a Manacor per seguir com a liders de la 1era Nacional Femenina
- Empat sense gols del Nàstic a Vila-Real (0-0)
- El REC impulsa el talent emergent amb el programa Primer Test del RECLab
- Parc Central proposa per al Black Friday un joc sobre Tarragona i regala bosses confeccionades amb material reciclat de Santa Tecla
- Un projecte pioner integrarà IA i simulació virtual per reforçar l’acompanyament expert a les unitats neonatals


