L’Ajuntament de Tarragona distribuirà 23.000 ulleres per observar l’eclipsi solar. Es tracta d’ulleres homologades que la ciutadania podrà recollir de manera gratuïta en diferents dependències municipals i a les farmàcies.
En els propers dies, els tarragonins i tarragonines ja podran fer-se amb aquestes ulleres, que permetran observar el fenomen amb total seguretat. Un dels objectius principals és arribar al major volum de població possible però, especialment, a les persones més vulnerables. En aquest sentit, es distribuiran en espais com els centres cívics, serveis socials, les OMAC o a través de les instal·lacions esportives municipals. El conseller de Salut, Mario Soler, diu que l’única manera de seguir l’eclipsi amb seguretat és a través d’ulleres homologades.
Joan Anton Català, divulgador científic, recorda que mirar el sol sense protecció pot provocar lesions irreversibles. Cal posar especial atenció en els infants. Les farmàcies fan pinya amb el consistori i també repartiran gratuïtament ulleres homologades, productes que fa temps que ja estan venent. El president del Col·legi de Farmacèutics de Tarragona, Toni Veciana, admet que serà un moment històric, però també crític. Les ulleres també arribaran als centres d’atenció primària.
- Detingut un home de 52 anys per fer tocaments a una dona en un autobús de l’EMT
- Les Festes del Roser omplen la part alta de tradició, cultura popular, gastronomia i música
- Xavi Puig presenta el seu projecte com alcaldable d’ERC
- La torxa dels Special Olympics arriba a Tarragona
- Sona Flamenc, Sona a Las Migas
