El Jutjat de Primera Instància número 15 de Madrid ha donat la raó a l’Empresa Municipal de Transports (EMT) a la demanda presentada contra la financera de la maquinària de l’aparcament: CA Metropolitan.

Segons ha avançat el Diari de Tarragona, la resolució diu que la firma haurà de tornar al consistori la totalitat de les quotes de rènting, incloses les quantitats satisfetes a la Seguretat Social i l’Agència Tributària.
Això significa que l’ajuntament podria liquidar a mitjà termini el deute generat pel pàrquing. D’aquesta manera, el consistori podria recuperar un mínim d’11 milions d’euros, en una obra que inicialment estava pressupostada en 3,9 milions, però que va generar un passiu superior als 30 milions d’euros.

Quan el consistori va suspendre els pagaments a la financera, per incompliment en el servei, encara restaven 3,2 milions d’euros per abonar. A més, la financera va cedir els drets de crèdit al Banc Santander, que el 2017 va inscriure a Aparcaments a la llista de morosos del Banc d’Espanya.
La recent resolució permet que el consistori pugui recuperar també aquests diners.
L’Sjuntament tampoc haurà d’abonar el deute pendent de 3,2 milions amb Metropolitan ja que la jutgessa ha anul·lat el contracte de l’abril del 2006.
Metropolitan està en situació de concurs de creditors.