Un grup d’alumnes del CEIP Concepción Arenal de Còrdova i del CEIP El Miracle de tarragona ha estat rebut aquest dijous per l’alcalde en funcions de Tarragona, Pau Ricomà, i el conseller d’Educació en funcions de l’Ajuntament, Manel Castaño. Els infants cordovesos estan de visita a Tarragona en el marc del concurs escolar ‘Aula de Patrimoni’ del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat.

La dinàmica del concurs és anual: cada any s’obre una convocatòria en què se seleccionen quinze projectes al voltant del Patrimoni Mundial, un per ciutat, i s’organitza un viatge d’intercanvi entre els grups agermanats. En la convocatòria d’enguany, el grup de 5è de Primària de l’escola El Miracle va resultar guanyador a la ciutat i, emparellat amb l’escola Concepción Arenal, va visitar Còrdova del 25 al 27 d’abril. Ara, Tarragona és l’amfitriona de l’alumnat del centre cordovès.

foto Tjerk van der Meulen

Del 7 al 9 de juny, el grup andalús realitzarà un programa acompanyat en tot moment pel grup de Tarragona que inclou, a més de la recepció institucional a l’Ajuntament, la visita de diferents monuments Patrimoni de la Humanitat, com ara el circ o l’amfiteatre, i a la Catedral de Tarragona, una passejada pel centre de la ciutat, una visita al barri mariner del Serrallo, un taller gastronòmic i un gran concurs final per posar a prova els coneixements adquirits durant el programa i l’estada a Tarragona.

El programa Aula de Patrimoni pretén que l’alumnat que viu i estudia a les Ciutats Patrimoni aprengui a conèixer i valorar no només la seva pròpia ciutat sinó la resta de ciutats que ostenten el mateix títol atorgat per la UNESCO i que formen el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya: Alcalá de Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa, Mèrida, Salamanca, San Cristóbal de La Laguna, Santiago de Compostel·la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda.

El concurs proposa al grup o classe l’elaboració d’un guió-projecte de treball, a través de metodologies, tècniques i estratègies actives, innovadores i motivadores, sobre la seva ciutat i la ciutat agermanada en el programa. A través dels projectes i l’intercanvi es vol fomentar el coneixement i la trobada amb escolars d’altres ciutats Patrimoni de la Humanitat.

foto Tjerk van der Meulen

Més notícies: