L’Ajuntament de Tarragona ha convertit en pàrquing Â?social’ l’aparcament soterrat que hi ha davant de Joan XXIII.Disposa de més de 400 places distribuïdes en quatre plantes.Ha passat a costar 20 euros de 8 del matí a 8 del vespre, de dilluns a divendres.L’abonament d’un mes sencer tindrà un preu de 38 euros.Les reserves es poden fer a través d’Aparcaments Municipals, de manera presencial o a través de la pàgina web.El consistori tarragoní va haver d’assumir la gestió i el deute del pàrquing de LUBASA. L’empresa tenia el 90% de les accions mentre l’ajuntament era avalista solidari amb un 10% de la propietat.La fallida de LUBASA va fer que l’administració local hagués de fer-se càrrec de les instal·lacions. Anys després, s’ha optat per oferir preus socials per a reactivar l’ús del pàrquings.La tinent d’alcalde de Mobilitat i presidenta d’Aparcaments, Begoña Floría, ha explicat a Tarragona Ràdio que la mesura pretén continuar amb la política per alliberar el centre de la ciutat de trànsit rodat.D’altra banda, Floría ha informat que 13 usuaris s’han donat de baixa del pàrquing de Torroja després de l’entrada en vigor de les noves tarifes. Hi ha 247 abonaments.