Les ajudes passen de 269.200 euros a 500 mil euros. S’incrementa 280.725 euros respecte del 2020 el pressupost de l’Institut Municipal de Serveis Socials de Tarragona (IMSST) per al 2021. La consellera de Serveis Socials de l’Ajuntament de Tarragona, Carla Aguilar-Cunill, ha explicat que “aquest augment és una evidència que seguim treballant per millorar el pressupost”. Mostra la seva satisfacció d’haver pogut passar dels 269.200 € inicials als 500.000 per a aquestes ajudes d’emergència.
L’increment del pressupost, fruit de les negociacions, ja havia estat demanat en primera instància pel govern i ha vist la llum aquest dimecres durant la reunió extraordinària del Consell Rector de l’IMSST. L’augment pressupostari servirà per fer front a les necessitats bàsiques de la població més vulnerable de cara als pressupostos municipals de 2021. Al respecte, Carla Aguilar-Cunill ha manifestat que celebren que aquest increment hagi possibilitat un suport més gran per part dels grups municipals.
La CUP diu que era una de les demandes per aprovar pressupostos
La CUP celebra la modificació dels pressupostos de Serveis Socials i explica que aquesta era una de les seves demandes per poder aprovar els pressupostos municipals del 2021. En una nota de premsa, asseguren que aquesta modificació era imprescindible per tal de poder donar resposta a la crisi socioeconòmica arran de la COVID-19. Les anticapitalistes recorden que la partida prevista pel 2021 en ajudes d’urgència no arribava als 250.000 euros, molt per sota de la prevista el 2020 que era de 394.000 euros, motiu pel qual en l’anterior consell rector hi havien votat en contra.
La CUP no vol que es repeteixi la dinàmica engegada pel PSC el mandat anterior, quan any rere any, “inflaven el pressupost de Serveis Socials sense que després l’acabessin executant”.

