L’Ajuntament de Tarragona confia que abans de l’estiu puguin entrar en funcionament les primeres càmeres de videovigilància a la Part Baixa.Allà s’ha previst la instal·lació de 24 dispositius, repartits en diferents punts com ara la Mitja Lluna, Pau del Protectorat o la Plaça dels Carros.Ara bé, la Comissió de Videovigilància també ha analitzat la possibilitat de col·locar càmeres en alguns accessos a les urbanitzacions de Llevant. En aquest mateix paquet es podria incloure la platja dels Capellans, tal i com han demanat des de la Federació de Veïns de Llevant. Això sí, el tinent d’alcalde de seguretat, Carles Castillo, no seria partidari a la instal·lació de càmeres de videovigilància en aquest punt. Ã?s un indret on sovintegen les pràctiques homosexuals, i Castillo recorda que malgrat tot, no incorren en cap delicte.Al gener es produirà una nova reunió per concretar totes les càmeres que es vol instal·lar a la ciutat. Llavors, la proposta s’enviarà a la Comissió de Videovigilància de Catalunya, que és qui ha de donar el vistiplau definitiu.Castillo diu també que l’objectiu no és omplir la ciutat de càmeres i que aquestes no podran entrar en funcionament fins disposar de la nova comissaria de la Guàrdia Urbana.
L’Ajuntament estudiarà la instal·lació de càmeres a Llevant
