Els venedors que s’instal·lin al remodelat mercat central hauran de pagar 1.803 euros el metre quadrat per la concessió administrativa que serà de 50 anys. Així mateix, abonaran 117 euros al mes per metre quadrat en concepte de manteniment.

L’ajuntament ha enviat cartes als 69 paradistes que actualment treballen a la carpa provisional amb les tarifes que implicarà estar al nou mercat. N’hi haurà 70 a les futures instal·lacions. A l’antic mercat hi havia 150 paradistes.

La regidora de comerç i mercats i presidenta d’ESPIMSA, Patrícia Antón, ha explicat que el preu per renovar la concessió és el mateix que el fixat el 2006.

Sobre les tarifes, ha recordat que el cost real del manteniment del futur espai remodelat és de 500 euros mensuals per metre quadrat. Segons Anton, l’Ajuntament assumirà un 76% de la inversió i per tant, els venedors hauran de pagar 117 euros.

Els motius de la bonificació són que es valora l’efecte positiu que tindrà per la ciutat.

Les obres segueixen el ritme previst i el trasllat de paradistes al remodelat mercat es farà efectiu aquest estiu amb la intenció que es pugui obrir al públic abans de les festes de nadal.

Aleshores, es procedirà a desmuntar la carpa provisional instal·lada des de 2006 i a remodelar la plaça Corsini.

El cost total del mercat central és de 43 milions d’euros.

Patrícia Anton
obres mercat