L’Ajuntament planteja als paradistes del Mercat tancar al migdia sempre i quan el 60% de la superfície comercial o de les botigues estiguin obertes.
La presidenta d’ESPIMSA i consellera de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, Elvira Ferrando, s’ha reunit aquest dilluns amb la Comissió Negociadora del Mercat Central per tal d’informar dels horaris comercials.
Ferrando ha manifestat que la voluntat d’ Espimsa i del seu Consell d’Administració és mantenir l’horari d’obertura previst en el Reglament del Mercat Central, aprovat en el Plenari del 20 de febrer del 2015. Aquest diu que totes les concessions i espais cedits en dret d’ús hauran d’estar obertes al públic ininterrompudament com a mínim des de les 9 del matí fins a les 8 de la tarda.
Recorda que el Reglament va estar exposat al públic durant 30 dies i no es va presentar cap al·legació que fes referència al nou horari. El 24 d’abril de l’any passat el Plenari municipal el va aprovar definitivament.
El punt 22.2. del Reglament diu que L’Ajuntament de Tarragona podrà acordar excepcions justificades a aquest horari, sempre que no suposin un tracte desigual a situacions similars.
Elvira Ferrando ha plantejat opcions a l’Associació de Venedors del Mercat Central i a l’Associació de paradistes i comerciants. Així, es podria tancar una hora i mitja al migdia i/o a distribuir aquestes 10h setmanals entre dilluns pel matí o dissabte per la tarda.

