La ciutat es fixa l’objectiu d’assolir els 3 milions de visitants i augmentar, encara més, les pernoctacions. Són objectius, segons l’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, totalment assumibles després del balanç satisfactori de 2013.

En sis anys s’ha passat d’1 a 2’7 milions de turistes a la ciutat.

Ballesteros s’ha desplaçat a Madrid on aquest dies el Patronal Municipal de Tarragona pren part en prop d’una trentena de reunions i contactes en el marc de la Fira Internacional de Turisme Fitur.

L’alcalde destaca la importància de captar el mercat japonès. En els darrers temps els nipons han mostrat interès en conèixer a fons ciutats com Tarragona. Fugen del sol i la platja i, per contra, busquen una oferta cultural concreta i experiències úniques. Els castells, el patrimoni, Tarraco Viva, el modernisme o la gastronomia són aspectes singulars que els atreuen. A més, gasten una mitjana diària de 600 euros.

En declaracions a Tarragona Ràdio, Ballesteros ha parlat de valors turístics afegits de la cultura i la tradició tarragonina. Els castells o Tarraco Viva han de ser, segons l’alcalde,  els veritable elements competitius i diferencials.

El Patronat Municipal de Turisme contempla reunions amb diferents agents turístics, periodistes especialitzats i touroperadors de tot el món, com Xina, Japó i Estats Units entre d’altres.

També es duran a terme vuit signatures de convenis de col·laboració, com el que té amb Renfe i amb el Grupo Ciudades Patrimonio.