S’ha ajornat el procés de lliurament del fill menor de Juana Rivas al seu pare, l’italià Francesco Arcuri, després que una jutgessa de Granada hagi acceptat la petició dels especialistes que van atendre el nen, d’11 anys, al punt de trobada familiar. Rivas es va traslladar a Itàlia i va denunciar a la seva exparella per maltractaments, tornant a Espanya amb els seus fills. Anys després, un jutge va ordenar que tornés els fills al pare. Juana Rivas es va oposar i va desaparèixer amb els fills durant un mes, desafiant l’autoritat judicial. Va ser condemnada a cinc anys de presó i sis sense la pàtria potestat.
Donades les circumstàncies del procés judicial, s’han anat organitzant una sèrie de concentracions al voltant del país, amb l’objectiu d’escoltar la veu del fill, que no vol tornar amb el seu pare. TERMA, l’associació de dones separades i divorciades de Tarragona, vol donar suport a la mare i ha organitzat una concentració que té com a objectiu que es tingui en compte l’opinió del fill.
Alèxia Amat, presidenta de l’associació de dones separades i divorciades de Tarragona (Terma), ha expressat a Tarragona Ràdio la seva opinió respecte al cas. Afirma que li sembla flagrant que la fiscalia no hagués acollit la denúncia presentada pel germà gran, que és major d’edat. A més, explica que des de l’associació van treballar per visibilitzar els fets i denunciar públicament la manca de diligència per part del sistema judicial.
La concentració tindrà lloc aquest dijous a les portes del Palau de Justícia a partir de les 19:30.
- La troballa d’una vèrtebra infantil a Atapuerca, “evidència directa” de canibalisme prehistòric
- Festival Sota La Palmera 2025
- La Banda Unió Musical presenta ElectroBUMT
- OxV: fem volei a la platja, amb el Club Volei Sant Pere i Sant Pau
- Anna Gómez sobre l’estudi de la URV: ‘Voliem que les queixes dels usuaris habituals del tren es tornessin diagnòstic’