Visibilitzar la violència de gènere en dones amb discapacitat. És l’objectiu de l’acte que aquest dimecres acollirà l’Antiga Audiència de Tarragona, a les 19 H, impulsat per l’associació Terma, de dones separades i divorciades de Tarragona.
La sessió busca generar consciència, donar veu a les afectades i compartir estratègies per erradicar aquesta forma de violència. L’acte inclourà la projecció del curtmetratge Apagada, dirigit i interpretat per Guillermo Rojo i Sonia Cuesta, que mostra la realitat de moltes dones que pateixen violència de gènere. Posteriorment, es durà a terme una taula de diàleg amb la participació de Victòria López, psicòloga experta en dones víctimes de violència de gènere i directora d’En Plural Psicologia, i d’una testimoni membre de l’Associació La Muralla, que representa persones amb trastorns mentals.
La presidenta de TERMA, Alèxia Amat, ha explicat a Tarragona Ràdio que cal crear un espai de reflexió i sensibilització sobre aquesta problemàtica que suposa una doble vulneració per les dones amb discapacitat que han d’afrontar un procés de divorci o separació. Amat ha expressat que quan una persona pateix una violència de gènere i té una discapacitat cognitiva, a vegades, és més difícil de identificar per què no ho saben expressar.
L’associació Terma, de dones separades i divorciades de Tarragona va començar la seva activitat al 2023. Des de llavors, acompanya a dones que estan en procés de separació o divorci. A través de professionals fan tallers i assessoren en l’àmbit jurídic. Aquest dimecres l’Antiga Audiència acollirà un acte per donar veu a les afectades. L’entrada és lliure i gratuïta.
- Eduard Soler: “Moltes espècies de fauna troben refugi dins la ciutat”
- Clàudia Masdeu: “Veiem que no s’està redirigint el pla de la pesca d’arrossegament”
- Brussel·les estudia “possibles solucions” perquè els pescadors puguin sortir a la mar més dies de cara a Nadal
- La prova pilot de la pèrgola de Corsini ja n’ha definit el color i ara s’hi posaran les llums
- El Palau acull dijous el concert ‘Lorca, entre Dionissos i Bachus’ del Cor Ciutat de Tarragona

