Les educadores socials de Tarragona demanen més presència a les escoles i alerten que no tenen garantida la seva continuïtat als centres públics de cara al curs vinent.
La figura de l’educador social es va incorporar als centres públics catalans considerats de màxima complexitat el curs 2020/2021. El Departament d’Educació va contractar llavors 75 educadors i educadores socials com a mesura de xoc per abordar les desigualtats agreujades per la Covid-19.
Des del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya lamenten que la incorporació d’aquests professionals va ser accidentada i alerten que, a hores d’ara, no tenen garantida la seva continuïtat de cara al curs vinent. A més, reclamen ampliar la figura de l’educador social a tots els centres de titularitat pública del territori.
La vicepresidenta del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya, la tarragonina Patrícia Quilez,
explica que la situació és d’incertesa ja que els fons europeus que van permetre la contractació dels professionals finalitzen aquest curs. Quilez diu que estan pendents de reunir-se amb el departament d’Educació per tal d’obtenir una resposta al respecte i demana més estabilitat per tirar endavant projectes efectius.

Els educadors socials reivindiquen un canvi de model d’atenció en l’educació integral de l’alumnat que aporti més valor a necessitats com l’equilibri personal, la relació amb els altres o la RESPONSABILITAT ciutadana i comunitària.