Les entitats ecologistes veuen amb bons ulls la reformulació del camí de ronda de la Savinosa. Ara bé, pensen que es podria reduir encara més l’amplada, fixada en 4,4 metres, a la vegada que lamenten que se’ls hagi exclòs de les negociacions tècniques per redefinir-ne el traçat. També troben a faltar accions de renaturalització de l’espai.
La modificació del projecte previst inicialment és una victòria de la mobilització ciutadana. Ho tenen clar les entitats ecologistes que han abanderat la causa. L’acord que la Subdelegació del Govern, la Diputació i l’Ajuntament de Tarragona han pogut tancar amb els tècnics de Costes és benvingut perquè el nou traçat «no afectarà les espècies més properes al roquissar i perquè entrar més endins de la finca alliberarà més espai a protegir». Ho ha manifestat en declaracions a Tarragona Ràdio un dels portaveus de SOS Costa i Camp de Tarragona, Lluís Gurrera.
Recorda que el canvi de traçat a la part que toca a l’Arrabassada «farà salvar una duna molt important» i que traslladar el camí uns metres més enllà permetrà salvaguardar una espècie endèmica com és el limonium. Segons Gurrera, 4,4 metres de camí fa que segueixi sent «massa ample» i pensa que l’argument que es dona que és per motius de seguretat i com a vial d’emergències és inconsistent. Les entitats ecologistes haurien volgut que se les escoltés a nivell tècnic.
En principi, l’acord a què s’ha arribat per canviar el traçat evita una modificació substancial del projecte. Això obligaria a reiniciar tota la tramitació administrativa. Cal recordar que l’actuació ja està adjudicada i que les obres havien de començar a principis d’any.
- La gala dels XXXII Premis Ones Mediterrània es trasllada al Moll de Costa
- Renfe planteja reduir freqüències de trens i un pla alternatiu amb autobús per les obres del túnel de Garraf
- Francesc León sobre el Tour a Tarragona: ‘És com si Messi passés per davant de casa’
- Tarragona manté xifres de rècord i durant el 2025 va rebre prop de 520.000 visitants
- La Unitat de Mediació i Resolució de Conflictes de la Guàrdia Urbana de Tarragona resol 150 casos
