L’habitatge és la partida amb més pes en el pressupost familiar i representa el 33,6% de la renda al Camp de Tarragona. És una xifra que se situa per sobre de la mitjana catalana (32,5%). Amb tot, les llars de les Terres de l’Ebre registren la taxa de sobreesforç més elevada de tot Catalunya, és a dir, que destinen de mitjana més del que ingressen a cobrir les despeses bàsiques.

Això es tradueix en un dèficit mensual mitjà de 296 euros per casa. Aquesta és una de les dades més destacades de l’informe Social de Catalunya 2025 presentat aquest dimecres a Tarragona. El document indica que l’encariment del cost de la vida, l’envelliment demogràfic i la situació de l’habitatge són els tres reptes de la demarcació de Tarragona.

La consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, ha parlat de la situació a les Terres de l’Ebre i ha fit que, pel que fa al Camp de Tarragona, «la situació és menys extrema, però igualment significativa». L’increment del cost de la vida és un repte arreu i recorda que l’habitatge és una de les prioritats del Govern.

El Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre pateixen la mateixa paradoxa, ja que residir en aquests territoris de cost “relativament moderat” no implica necessàriament que els seus habitants puguin assumir-ne les despeses.