Creixen prop d’un 8% les reclamacions dels consumidors a Tarragona i la majoria tenen a veure amb els serveis bàsics com la llum, el telèfon o l’aigua. Més de la meitat s’ha resolt amb un acord de mediació. Ara a l’estiu, una part molt important de les queixes presentades pels tarragonins estan relacionades amb el transport aeri.
L’Agència Catalana de Consum ha rebut en un any 2.658 reclamacions. Una xifra que representa un augment del 7’6% respecte el 2003. El 49% han tingut a veure amb els serveis bàsics. D’aquestes, el 19% corresponen amb problemes en el subministrament de la llar i un 12% en la telefonia i internet. Els serveis financers han estat objecte d’un 11% de les queixes rebudes i el transport, d’un 7%.
El 54% dels casos s’han resolt amb un acord de mediació entre consumidor i empresa. Un 5% han arribat a un tribunal arbitral.
A l’estiu, les reclamacions que més es reben tenen a veure amb el transport aeri i els productes i serveis derivats de les vacances, com explica la Cap de Secció de l’Agència Catalana de Consum a Tarragona, Carme Torres.
Inspecció de Consum ah efectuat més de 700 actuacions de control. El 73% s’han fet per iniciativa pròpia i la resta a partir de denúncies presentades per la ciutadania.