El decret preveu que l’estat espanyol es farà càrrec de compensar les concessionàries de les autopistes: Aumar en el cas del tram ebrenc de l’AP-7 i Acesa en el cas del tram penedesenc i l’AP-2, totes dues pertanyents al grup Abertis. La previsió màxima de despesa fins a l’any 2021 supera els 41 milions d’euros. Per aquest 2018, Foment preveu destinar, d’entrada, 1,18 milions d’euros; i 14,76 milions el pròxim 2019; 12,73 milions el 2020 i 11,46 milions el 2021.
La duració d’aquest sistema de descomptes s’estendrà des de l’entrada en vigor del Reial Decret fins al venciment de la concessió d’autopistes. En el tram de l’AP-7 entre Tarragona i La Jonquera i en el tram Montmeló-El Papiol la concessió acaba el 31 d’agost del 2021; al tram Alacant Tarragona finalitza el 31 de desembre del 2019, i al tram de l’AP-2 Saragossa-Mediterrani venç el 31 d’agost del 2021.
Instal·lació de senyals
En una piulada a Twitter, l’alcalde d’Altafulla i diputat d’En Comú Podem al Congrés, Fèlix Alonso, ha confirmat que les bonificacions i els desviaments podrien iniciar-se aquest diumenge perquè “no fa falta votació del Congrés”. “Enhorabona a tothom que ho ha fet possible”, ha celebrat Alonso.
En paral·lel, Foment ha començat a instal·lar aquest dimecres i fins divendres la senyalització per al desviament de camions en trànsit de la N-240 cap a l’AP-2 i de la N-340 i l’A-7 cap a l’AP-7. De moment, els senyals estaran tapats fins que diumenge no es posi en funcionament el conveni. Segons ha informat la subdelegació del govern espanyol a Tarragona, en total s’instal·len onze cartells a punts de la xarxa viària estatal, mentre que les concessionàries també instal·len cartells a les sortides de l’autopista.
El Ministeri de Foment ha instal·lat la senyalització a la N-340 i l’A-7, més a la N-240, per al desviament cap a l’autopista de vehicles pesants de 4 o més eixos . L’actuació es durà aterme aquest dimecres, dijous i divendres quan el Consell de Ministres ha d’aprovar el Reial Decret per a les bonificacions als peatges.
El Reial Decret regularà una sèrie de mesures per millorar la funcionalitat i seguretat del corredor viari vertebrat per la N-340 i l’AP-7, entre Peníscola (Castelló) i l’Hospitalet de l’Infant (Tarragona) així com entre Altafulla i Vilafranca. També s’estendrà entre Les Borges Blanques i Montblanc de la carretera N-240 i l’AP-2. En aquests trams s’establiran mesures de restricció de la circulació, per part del Servei Català de Trànsit a Catalunya i la Dirección General de Tráfico a Castelló, de vehicles pesants de 4 o més eixos així com bonificacions i exempcions als peatges de les autopistes per vehicles lleugers i pesants.
De moment els senyals estaran tapats. S’instal·len 11 cartells a punts de la xarxa viària estatal. També n’instal·len les concessionàries d’autopistes a les sortides de l’autopista.
La durada d’aquest sistema de descomptes s’estendrà des de l’entrada en vigor del Reial Decret fins el venciment de la concessió d’autopistes amb Acesa (AP-2) el 31 d’agost de 2021 i Aumar (AP-7), el 31 de desembre de 2019.
El subdelegat del Govern a Tarragona, Joan Sabaté, considera que aquestes mesures reclamades pel territori milloraran la circulació viària i espera que disminueixi l’índex d’accidentabilitat.
