No hi haurà diada castellera de Sant Magí. Les colles acaten la decisió de l’Ajuntament de Tarragona de suspendre tots els actes del programa festiu. La tradicional cita castellera estava prevista per aquest dissabte a les 12h a la plaça de les Cols.

La presidenta dels Xiquets de Tarragona, Mireia González-Mohedano, ha explicat a Tarragona Ràdio que és una decisió encertada, d’acord amb la situació que està vivint el país. Diu que l’entitat estarà present a totes les manifestacions contràries a la barbàrie terrorista.

Xavier Sentís, president de la Jove de Tarragona, ha manifestat que els hagués agradat més poder actuar i condemnar els fets d’una altra manera, amb un pilar commemoratiu o un minut de silenci. Ara bé, diu que no discuteixen la decisió si aquesta s’ha pres per motius de seguretat.

El president dels Xiquets del Serrallo, Lluis Monfort, admet que la població està molt sensible després dels atacs terroristes i que s’havia de prendre alguna mesura en aquesta línia.

Per la seva banda, David Lobo, cap de colla dels Castellers de Sant Pere i Sant Pau, pensa que la suspensió de la diada i dels actes no respon tant a una qüestió de seguretat, sinó de respecte al dol. Respecte al dol i rebuig.

La propera cita castellera important a la ciutat serà per les festes de Santa Tecla.