Les companyies de telefonia i internet continuen encapçalant el rànquing de les reclamacions dels consumidors. L’Agència Catalana de Consum va registrar 2.800 queixes l’any passat a les comarques del Camp de Tarragona. D’aquestes, gairebé la meitat, estaven relacionades amb serveis de telèfon i internet. El segon lloc en el rànquing l’ocupen les empreses energètiques i el tercer les d’electrodomèstics. El nombre de reclamacions ha baixat un 11% i una bona part, més de la meitat, s’han pogut resoldre sense arribar als jutjats, a través de processos de mediació i arbitratge. D’altra banda, l’Agència Catalana de Consum va retirar més de 5 mil productes defectuosos del mercat al Camp de Tarragona, tot ells joguines i articles de puericultura. A més, ha interposat 98 sancions a empreses per productes defectuosos o males praxis. Les multes imposades ascendeixen a 139 mil euros. El director de l’Agència, Alfons Conesa, explica que una de les principals línies de treball és que les companyies telefòniques millorin la transparència i el servei per acabar amb l’allau de reclamacions. L’Agència Catalana de Consum recomana escollir els establiments adherits a la Junta Arbitral de Catalunya. Al Camp de Tarragona n’hi ha 771. Aquests ofereixen més garanties al consumidor en cas d’haver-hi algun conflicte.