Les farmàcies no tancaran portes en protesta pel retard en el cobrament de les factures. Els professionals del sector han decidit descartar un tancament patronal com el que van fer a l’octubre. Sí que un 72% de col·legiats ha donat suport a organitzar una manifestació unitària. La immensa majoria, prop d’un 97%, han optat per reclamar per via judicial els interessos de demora que s’acumulen des de fa 5 mesos.La reclamació haurà de ser individual però s’organitzarà de manera col·lectiva a través del Col·legi Oficial de Farmacèutics. També han decidit fer arribar la seva situació al parlament de Catalunya. El percentatge de suports a aquesta mesura és del 80%. Es farà una recollida de firmes per demanar que la cambra catalana doni prioritat al cobrament dels medicaments.El president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona, Joaquim Nolla, ha explicat que les mesures votades pretenen donar el toc d’alarma per la situació límit en la que pateix el sector.Nolla assegura que s’evitarà al màxim que el pacient en surti perjudicatÂ?.2.649 titulars d’oficina de farmàcia catalans van votar ahir les propostes d’accions reivindicatives i de protesta acordades davant l’impagament del CatSalut. Aquesta xifra suposa una participació global del 75%.La província de Tarragona és la que ha registrat una participació més alta en la votació amb un 82%.
