L’Escena Germinal 2025 se celebrarà del 12 al 27 de juliol en diferents municipis del Camp de Tarragona. El festival rural d’arts en viu tindrà com a escenaris el Convent de les Arts a l’Alcover i el Celler Mas Vicenç a Cabra del Camp.

El festival, que arriba a la seva quarta edició, vol posar en valor el patrimoni local amb l’expressió artística. L’Escena Germinal inclou des de passejades per descobrir entorns naturals fins a tast de productes del territori. El festival aposta per la sostenibilitat ambiental i posa l’ecologia social al centre. Marc Chornet, director del certamen, explica que en un futur volen que el festival no només sigui un aparador sinó que volen que sigui un espai promotor.

El tret de sortida serà el proper 12 de juliol al Celler Mas Vicenç a Cabra del Camp. Dionísies 2025 obrirà el festival amb un passeig escènic amb projecte ingenu i el llibre vermell de Montserrat. Serà un passeig entre vinyes amb vistes al Camp de Tarragona. La programació també inclou dansa contemporània, teatre i circ.

Mas El Carpi i el Convent de les arts també seran els principals escenaris del Festival. El primer acollirà una sessió de titelles itinerants dedicada a l’oli. Es tastarà el pa amb oli i xocolata per berenar. El Convent de les Arts acollirà els Vespres al Claustre amb teatre i clown. L’obra tarragonina de Joan Cavallé, el Petit Retaule de la caritat, la mort i la llàstima, interpretada per alumnes del grau d’Arts Escèniques de l’Institut Martí i Franquès també es realitzarà en aquest espai. La programació s’allargarà fins al 27 de juliol i pretén enriquir i diversificar l’oferta cultural de la zona.