L’església de Sant Agustí s’estrenarà aquest 2014 com a Museu de la Setmana Santa acollint de manera permanent els deu passos sense seu pròpia.
Són els misteris que es podien visitar a la Catedral i que enguany aniran al temple de la Rambla Vella, espai que l’Arquebisbat ha cedit a l’Agrupació d’Associacions de la Setmana Santa. S’han fet obres per ampliar la porta i es millorarà la il·luminació, tot plegat finançat per aportacions de particulars.
La resta de passos quedaran exposats a les esglésies de les corresponents confraries: Sant Llorenç, Natzaret i Sant Miquel del Pla. Descartat, per ara, el projecte de Museu en un edifici de nova construcció, l’església de Sant Agustí esdevindrà seu de la festivitat. I és que, a banda dels deu misteris que custodiarà, a la primera planta s’exhibiran documents, publicacions i materials de les confraries, també per obrir-los al públic. Caldrà fer alguns arranjaments i la previsió és que l’any vinent ja es pugui enllestir. El president de l’Agrupació, Joaquim Julià, explica que els passos sense seu pròpia es conservaran molt millor a Sant Agustí, que també acollirà actes culturals. Això sí, en un futur la Setmana Santa necessitarà nous espais on desenvolupar les seves activitats.
La regidora de Turisme, Patricia Anton, s’ha mostrat optimista pel que fa a les previsions de visitants. Creu que es repetiran les bones xifres de l’any passat.
Aquest divendres s’ha presentat el cartell de la Setmana Santa 2014. Obra de Carles Mallol, mostra el pas de Nostre Pare Jesús de la Passió a l’interior de la Catedral.