Estat i Generalitat acorden crear un grup de treball per establir un model de gestió individual per l’aeroport de Reus. L’objectiu és que la Generalitat i el territori hi puguin intervenir directament i hi tinguin un paper determinant. Es descarta, però, el traspàs de les instal·lacions a Catalunya, que és el que reclamaven les institucions del Camp de Tarragona. I és que el govern central ha descartat desclassificar l’aeroport, pas imprescindible per transferir la seva propietat. La qüestió s’ha abordat en la reunió bilateral Estat-Generalitat que s’ha celebrar aquest dilluns. L’interlocutor del govern català a Madrid, Josep Antoni Duran i Lleida, explica que s’ha decidit buscar una fórmula de gestió mixta de l’aeroport de Reus, en què Catalunya hi tingui un major pes. El vicepresident de Política Territorial i Administració Pública, Manuel Chaves, ha explicat que s’ha descartat traspassar la titularitat dels aeroports pel dèficit econòmic dels governs espanyol i català. Els aeroports de Girona i Sabadell rebran el mateix tracte que el de Reus, mentre que el de Barcelona es privatitzarà. D’altra banda, s’ha acordat que l’aeroport de Lleida pugui acollir vols internacionals de fora de l’espai Schenguen. La comissió bilateral també ha aprovat la cessió a la Generalitat de 150 edificis públics, dels quals 8 són hospitals.
L’Estat no traspassa l’aeroport de Reus però treballarà per una gestió autònoma
