L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Tarragona (ICAT) fa una crida a intensificar el diàleg entre les parts per resoldre el conflicte entre els lletrats de l’Administració de Justícia i el Ministeri de Justícia per aturar la vaga que des del passat 24 de gener està duent a terme aquest col·lectiu, clau per al funcionament diari dels organismes judicials.
La Junta de Govern de l’ICAT respecta el dret a vaga dels lletrats per defensar les seves reivindicacions laborals i no entra a valorar la postura negociadora del Govern, però insta a les dues parts a acostar les seves posicions mitjançant el diàleg en benefici de la ciutadania, que està patint les conseqüències del bloqueig que suposa per a la justícia, amb la suspensió d’una gran quantitat d’actuacions judicials de tota mena.
La degana del Col·legi de l’Advocacia, Estela Martín, ha expressat a Tarragona Ràdio que es necessari trobar una solució i que les parts seguin a negociar.
A les comarques de Tarragona es van suspendre la primera setmana del mes de febrer 444 actuacions, 186 a la capital i 172 a Reus. La jurisdicció més afectada va ser la penal, amb 253 actuacions suspeses, seguida de la civil, amb 156, la social, amb 27, i la contenciosa-administrativa, amb 8.
Més notícies:
- El vestidor del Nàstic entoma com un repte i una oportunitat el duel a casa contra l’Atlético de Madrid B
- ‘Les metamorfosis’ donen el tret de sortida a l’SCAN
- Chiqui Barros (TGN Bàsquet) espera sumar la primera victòria a la pista del Almeda
- El plenari aprova l’ampliació d’habitatge social al futur barri del Nàstic
- El Parador al Banc d’Espanya haurà d’esperar que passi el 29-N
