L’ICAT proposa que els usuaris del servei ferroviari tinguin una compensació per retard més enllà de la devolució del bitllet. És un dels temes plantejats per l’Observatori+ Dret, recentment creat per analitzar i proposar solucions legals.
L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia ha presentat l’Observatori, una nova plataforma creada per analitzar realitats socials i proposar solucions jurídiques que millorin la qualitat de vida de la ciutadania. El primer informe s’ha centrat en el dèficit del servei ferroviari a Catalunya i proposa un nou model de protecció dels drets dels passatgers. Entre les principals mesures que plantegen, l’ICAT proposa indemnitzacions automàtiques, que vagin més enllà de la devolució del bitllet. També proposa que no sigui l’usuari qui hagi d’acreditar el retard, sinó que hi hagi un sistema. Xavier Capilla és el president de la Comissió de Normativa de l’ICAT.
L’informe també inclou que els retards superiors als 45 minuts tinguin penalitzacions del 150% del valor d’aquell trajecte. També hi ha un sistema de penalitzacions per reiteració d’incidents i la possibilitat que els usuaris habituals afectats tinguin abonaments gratuïts. Els advocats diuen que ara està en mans de la Generalitat. David Rocamora, diu que el govern autonòmic pot fer més pels usuaris.
L’ICAT preveu remetre l’informe als grups parlamentaris i a les autoritats components perquè les seves propostes puguin ser considerades.
- El comerç de Tarragona es reivindica perquè els clients ‘Tornem a connectar’
- Jaume Jardí: ‘Marcar gols dona confiança’
- Carrer d’Artistes, temporada 25/26, amb Anna Ortega
- Raúl Villa Caro: “La fragatat Bonifaz F_111 és un dels vaixells més moderns del món”
- El Tarragona Espai Comerç acull una jornada sobre proximitat i tecnologia comercial