Tots els grups municipals estan d’acord en la creació de la figura del Síndic de Greuges de la ciutat de Tarragona. La junta de portaveus ha aprovat aquest dimarts l’estatut del defensor del ciutat. El portaveu de l’equip de govern, Joan Aregio, ha anunciat que la proposta es portarà al plenari municipal del mes de gener i en quatre mesos estarà operatiu. Aregio, però, ha explicat que davant la proximitat de les eleccions municipals s’esperarà a la seva posada en marxa en el proper mandat. La reunió d’aquest dimarts ha servit per tractar les diferents esmenes presentades pels grups municipals. Bona part d’elles han estat acceptades i tots els portaveus han destacat el consens en la creació de l’estatut que haurà de regir les funcions de la persona que s’encarregarà d’atendre les peticions dels ciutadans. La portaveu del PSC, la regidora Carme Crespo, ha explicat que la persona escollida haurà de ser una figura de reconegut prestigi professional i independent. La junta de portaveus ha estat la primera que ha comptat amb la participació de sis representants. Maria Mercè Martorell ha assistit a la trobada en representació del recentment creat grup mixt, mentre que el portaveu del PP ha estat Alejandro Fernández.