La 31a edició del Curs Científic organitzat per Mare Terra Fundació Mediterrània arriba aquest dijous 9 de novembre. Portarà per títol “Viure sense aigua. Sequera meteorològica o hidrològica?” amb l’objectiu d’explorar els reptes que planteja la sequera i el canvi climàtic a la societat.
Es tracta d’una jornada amb la col·laboració de la Universitat Rovira i Virgili. El Curs Científic 2023 tindrà diferents ponents. Entre ells, el físic i meteoròleg Jordi Toda, la tècnica superior d’investigació de l’ISEC-CSIC Regina Lafuente, el director-gerent d’EMATSA Dani Milán o la responsable de Medi Ambient al Port de Tarragona Cristina Miret.

El president de Mare Terra, Ángel Juárez, detalla que enguany s’ha apostat per aquesta temàtica a causa de la situació actual de l’aigua i la sequera.
La jornada es desenvoluparà en línia i comptarà amb diferents ponències i una taula rodona en la qual es debatrà la problemàtica de la sequera.
L’objectiu del curs és oferir una visió integral sobre la gestió dels recursos hídrics en un context de canvi climàtic i com comprendre la diferència entre la sequera meteorològica i l’escassetat d’aigua. També s’abordarà sobre el consum de l’aigua.
Les inscripcions es tanquen aquest dilluns.
Més notícies:
- Desarticulada a Tarragona una organització criminal dedicada a la logística de narcollanxes i al tràfic de drogues
- Tarragona s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua
- El Tarraco Manga arriba aquest cap de semana amb una edició especial dedicada al Halloween
- Els pastissers preveuen una bona campanya de panellets tot i un lleuger encariment del producte
- CCOO denuncia el bloqueig de la negociació col·lectiva al sector públic
