El Memorial Berni Sancha tancarà la programació musical d’aquest 2025 a la Capsa de Música el pròxim dissabte, 20 de desembre, a partir de les 19 h. Tot i que es tracta de la tercera edició d’aquest esdeveniment que homenatja al prolífic músic dels barris de Ponent aquesta ve carregada de novetats.

Per una banda, el Memorial serà un espai d’oportunitats en què participaran formacions musicals emergents. A més, es tracta d’un acte totalment solidari i tota la recaptació de les aportacions voluntàries anirà destinada a l’Associació Contra el Càncer a Tarragona.

Fa un parell anys que es va celebrar el primer tribut al Berni Sancha, el guitarrista de Números Rojos, la històrica formació de Torreforta, després que aquest traspassés l’agost del 2020. Amb la voluntat del col·lectiu de músics i la família de l’artista, neix

aquesta reinterpretació del Memorial Berni Sancha, en què la Capsa de Música es convertirà en un aparador per diverses formacions musicals de la ciutat i els seus barris: Luca Bonifacio, Motosierra i Sebastiana la Tejeringa. Les diferents bandes interpretaran temes propis alhora que versionaran cançons que han tingut una relació directa amb la història musical del guitarrista, tant en la seva trajectòria a Números Rojos, com posteriorment en solitari, quan va crear la formació Berni Contra las

Cuerdas i el seu disc ‘Buscando Compañía’. A més s’instal.larà a la Capsa una petita parada per a vendre el cd físic d’en Berni a tot aquell que ho desitgi.

Amb aquesta iniciativa es vol conjugar cultura, talent i compromís social. Per una banda, es promou l’escena musical local, i per l’altra, es realitza un esdeveniment solidari ja que tota la recaptació es destinarà a l’Associació Contra el Càncer a Tarragona, entitat que treballa incansablement per aconseguir més finançament que permeti avançar en la investigació contra el càncer.

L’entrada fins a cobrir l’aforament, serà gratuïta amb aportacions voluntàries a favor de la lluita contra el càncer i es faran de forma totalment voluntària a la sala.