Un estudi de La Unitat de Nutrició Humana de la URV-IISPV ha determinat que el consum de fruites i verdures determina el perfil cardiometabòlic en persones amb un risc cardiovascular alt.
Després d’un any de seguiment, el treball ha determinat que els participants que havien augmentat la varietat en el consum de fruites i verdures tenien nivells de glucosa més baixos, menys pes corporal i un perímetre de cintura més reduït després d’un any de seguiment.
A més, en incrementar conjuntament la varietat i la quantitat de fruites i verdures, la millora del perfil cardiometabòlic va ser més significativa després d’un any de seguiment en comparació amb l’augment de la quantitat i varietat d’aquests aliments per separat.
A diferència d’altres estudis, la particularitat d’aquest és que no només s’ha analitzat la quantitat de fruites i verdures ingerides, sinó també la varietat.

Més notícies:
- L’IPC puja quatre dècimes al juliol a Tarragona i situa la taxa interanual en el 3,7%
- El SEM va atendre una vuitantena de consultes relacionades amb l’eclipsi, vint d’elles per afeccions oftalmològiques
- El Nàstic afronta el XVII Trofeu Ciutat de Tarragona davant el Huesca
- Dignitat a les Vies insta l’alcalde a demanar explicacions pel col·lapse a l’estació de Tarragona després de l’eclipsi
- Renfe afirma que es van posar “tots els esforços” en reforçar l’R15 i l’R16 el dia de l’eclipsi

