La plataforma Mercaderies per l’interior, integrada a l’associació Tarragona Avança, ha presentat formalment una sèrie d’al·legacions al Plan de Acción contra el Ruido correspondiente a los Mapas Estratégicos de Ruido de los Grandes Ejes Ferroviarios. Fase IV. Actualment està en informació pública després de la seva publicació al Butlletí Oficial de l’Estat el passat 12 de novembre. L’entitat, emparada en el dret a la participació pública en procediments ambientals, adverteix que el pla afecta el tram ferroviari Vila-seca – Tarragona – Sant Vicenç de Calders, integrat al Corredor Mediterrani, i assenyala greus deficiències ambientals, paisatgístiques i de seguretat en la solució proposada per ADIF. Recorda que aquesta està basada en la instal·lació de pantalles acústiques de fins a 6m d’alçada.
Tarragona Avança denuncia que els projectes d’implantació de l’ample estàndard i les seves modificacions no tenen els estudis d’avaluació ambiental exigits per la normativa europea, malgrat les evidents afectacions en soroll, vibracions i entorn urbà.
A més, Tarragona Avança denuncia que ADIF ha optat per la solución “més agressiva i menys eficient”, ignorant alternatives més modernes, més barates i molt menys intrusives. I denuncia que les pantalles proposades per ADIF, que poden assolir fins a 6 metres d’alçada, tindran un impacte sever sobre el paisatge i la qualitat de vida.
