El Protocol contra les situacions de violència masclista de la URV ha rebut més consultes i menys queixes en el primer any d’aplicació. Es tracta d’un recurs per prevenir, detectar i reparar situacions de violència i contribuir a crear un clima segur a la Universitat.
Al llarg de l’any 2025 s’han registrat a la URV cinc consultes de peticions d’informació generalment relacionades amb tràmits, ajuts i recursos, vuit queixes per protestes formals contra fets o situacions i dues denúncies on es deixa constància d’un fet sancionable a partir del qual s’obre un expedient informatiu. Respecte al 2024, són tres consultes més i tres queixes menys.
En la majoria de les atencions d’aquest 2025 les persones han quedat satisfetes amb les mesures adoptades, i en dues ocasions van decidir denunciar formalment. En les atencions en què el protocol no era aplicable perquè les situacions s’han produït fora de l’entorn universitari i sense relació amb l’activitat acadèmica, “la Unitat d’Igualtat ha atès les dones i els ha ofert acompanyament, adaptacions i seguiment”.
El protocol se centra en l’assetjament sexual i en el motivat per raó de sexe, orientació sexual, identitat i expressió de gènere i abasta tota la comunitat universitària, des que es va aprovar fa un any i va passar a substituir els protocols diferenciats per a estudiantat i per a personal.
- El Nàstic no acaba de rotllar i encadena tres derrotes seguides (0-1)
- La pagesia manté el bloqueig del Port fins dilluns i apel·la al suport ciutadà
- Marxa amb tractors pel centre de Tarragona en contra de l’acord UE-Mercosur aquest diumenge al migdia
- Els pagesos mantenen el tall al Port de Tarragona després de la reunió amb Ordeig
- OBK en concert a Tarragona
