Fins aquest divendres, més de 200 professors d’arreu del món participaran en una trobada internacional a la URV. Sota el lema «Construïnt ponts per a un futur sostenible en la formació del professorat» abordaran els reptes actuals de l’educació.
Experts sobre formació del professorat dels cinc continents del món s’han desplaçat fins a la Universitat Rovira i Virgili per abordar els reptes actuals de la formació del professorat a nivell global, marcat per la sostenibilitat, la transformació digital i la diversitat cultural.
Mercè Gisbert, catedràtica en Tecnologia Educativa a la URV i membre del comitè organitzador, ha destacat la jornada per posar sobre la taula la formació al llarg de la vida com a professionals des d’una perspectiva global, posant el focus en tres aspectes: professionalització; impacte tecnològic en formació i especialment pel que fa al camp de la intel·ligència artificial i, finalment, des del punt de vista de la sostenibilitat.
Carlos Vargas, expert internacional en polítiques educatives globals, cap de desenvolupament a la UNESCO que dirigeix la secretaria del grup de treball internacional sobre docents per a l’educació 2030, ha presentat l’informe mundial de l’UNESCO sobre el personal docent. En aquest, Vargas planteja que s’ha de transformar la formació docent.
En total s’hi presentaran 150 ponències. La jornada, que va començar aquest dimecres, uneix per primera vegada la 8a Conferència biennal de la Federació Mundial d’Associacions per a la Formació del Professorat i la Conferència de Primavera de l’Associació per a la Formació de Professorat a Europa.
- El Ministeri de Cultura “valora la idoneïtat” de l’assecador de la Tabacalera en la futura biblioteca de Tarragona
- Renfe està preparada per reprendre el servei de Rodalies, però “no pot garantir” la normalitat
- La direcció del consorci del patrimoni romà de Tàrraco s’escollirà durant els primers mesos del 2026
- L’Ajuntament de Tarragona fa un pas endavant per unificar les condicions laborals a les llars d’infants municipals
- La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es promocionen a FITUR amb 38 ens públics i privats de la demarcació
