El Palau Firal i de Congressos de Tarragona ha acollit aquest dimecres al matí el primer FP Challenge Tarragona Ciutat en format presencial, la hackathon
territorial impulsada per EmprènFP, el programa d’innovació educativa de la Direcció General de Formació Professional del Departament d’Educació. Més d’una
seixantena d’alumnes dels quatre centres de formació professional de la ciutat de Tarragona, els instituts Vidal i Barraquer, Compte de Rius, Cal·lípolis i
Pere Martell.
Per grups i a través del treball col·laboratiu han hagut d’idear i presentar una proposta de valor ràpida als diferents reptes plantejats.
La iniciativa s’ha organitzat conjuntament entre els quatre centres educatius, Tarragona Impulsa i l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat
Rovira i Virgili i que promou l’emprenedoria, la creativitat, la presa de decisions i el treball en equip
entre els participants.
El projecte guanyador dels estudiants de cicle formatiu de grau mitjà davant el repte sobre la salut mental ha estat el de l’equip que ha proposat una
aplicació mòbil amb un avatar que canvia segons l’estat d’ànim de la persona usuària. Pel que fa al repte sobre les onades de calor, l’equip de cicle formatiu superior guanyador ha estat el que ha exposat l’oferiment d’un servei de consultoria per ajudar als centres educatius a dissenyar i implementar un canvi sostenible en les instal·lacions.
Més d’una seixantena d’alumnes han participat en el primer FP Challenge a Tarragona
