A partir d’avui tots els ciutadans que vulguin adquirir o llogar un habitatge protegit podran dirigir-se a les dependències de l’Ajuntament de Tarragona per fer la sol·licitud.Aquest matí s’ha signat un conveni entre la Generalitat i l’Ajuntament, pel qual l’empresa Adigsa cedeix l’ús del programa informàtic del Registre de Sol·licitants d’Habitatge de Protecció Oficial al consistori tarragoní.Al conveni també s’hi ha adherit l’Ajuntament del Vendrell i els consells comarcals del Priorat, la Conca de Barberà, l’Alt i el Baix Camp, el Baix Penedès i el Tarragonès. Aquest sistema d’inscripció es va posar en funcionament el mes de novembre i ha permès facilitar els processos d’adjudicació i de transmissió dels habitatges protegits.Franscesc Baltasar, conseller de Medi Ambient i Habitatge, ha explicat que aquest sistema els permetrà conèixer les necessitats del territori en matèria d’habitatge.Els ciutadans que s’hi vulguin inscriure han de ser majors d’edat i estar empadronats al municipi. A més, no han de disposar d’un habitatge adequat i tampoc han de superar els ingressos màxims que marca el Pla per al dret a l’habitatge.Tot i l’entrada en funcionament d’aquest conveni, els ciutadans que ho desitgin podran seguir fent la sol·licitud a través de la web del Departament d’Habitatge o a la seu Territorial de la ciutat.