Un gol de Maikel Mesa en el minut 87 evita la quarta derrota d’un Nàstic que ha jugat amb un futbolista més durant la segona meitat

Pels pèls. El Nàstic ha evitat la derrota a La Romareda després d’empatar (1-1) en un duel marcat fortament per l’actuació arbitral de Figueroa Vázquez. El col·legiat, criticat pel públic local per diferents accions, ha donat validesa a l’empat de Maikel Mesa quan Javi Jiménez, futbolista que ha centrat en l’acció prèvia es trobava en fora de joc. Prèviament, els nastiquers han merescut amb escreixos una igualada que, arribant en els darrers tres minuts del duel, es pot donar per positiu.

 

I és que tot i que no s’ha guanyat, l’evolució del Nàstic sembla positiva. L’anunci de Rodri divendres assegurant que l’aposta a La Romareda seria atrevida ha quedat demostrada en només dos minuts. Dues arribades a la porteria d’Álvarez eren una declaració d’intencions clara per un equip que ha sortit amb Abraham per Omar, novetat teòricament defensiva que no s’ha notat sobre la gespa amb un plantejament dominador que s’ha vist afectat quan Toquera, en el primer llançament de cantonada, ha enviat l’esfèric al fons de la xarxa de Dimitrievski. S’avançaven els de Natxo González però els de Rodri mantenien el guió, intentant tenir la pilota, trobant els espais però estavellant-se contra el mur defensiu dels aragonesos. No ha estat fins al minut 33 quan Barreiro, aprofitant una centrada de Javi Jiménez, ha gaudit de la millor ocasió tarragonina amb un cop de cap que Álvarez ha rebutjat forçat amb una estirada de nivell. Els grana deixaven bones sensacions però només faltava l’encert en la punta d’atac.

El joc s’ha desenvolupat amb diverses accions polèmiques, com un possible cop de colze a Delgado que no s’ha sancionat o la més transcendental: l’expulsió de Borja Iglesias per un teòric cop de colze sobre Dimitrievski dins de l’àrea petita. L’acció de colpejar ha existit però més dubtosa és la violència d’aquest, acció on no ha dubtat en sancionar amb targeta groga, sent la segona i acabant amb el golejador al vestidor. La crispació de La Romareda ha elevat els decibels d’un encontre que en el segon temps s’ha convertit en un atac constant dels grana per buscar l’empat. Barreiro, en el minut 48, ha gaudit d’una excel·lent ocasió per posar l’1 a 1 rematant acrobàticament una centrada potent de Kakabadze.

Amb un menys, el Zaragoza ha vist com el Nàstic ha intensificat la feina ofensiva. Internades per la banda, centrades a l’àrea, combinacions de Tejera buscant el trencament de la defensa local amb passades en profunditat. El repertori era considerable però els darrers metres eren aquells qui no rutllaven. O Álvarez es lluïa o les rematades no eren afinades. Álvarez rebutjava en el minut 72 una centrada potent d’Abraham i feia més gran la seva actuació en l’encontre d’avui. Malgrat que Rodri ha introduït Omar, Uche i Muñiz per refrescar la zona de creació i que els darrers deu minuts de partit s’han convertit en un setge molt dur pels de Natxo González, l’empat no ha arribat fins al minut 87. Una centrada de Javi Jiménez, en fora de joc, era rematada per Omar al travesser. Mesa, atent al rebuig, ha rematat de cap i ha batut Álvarez.

L’empat ha arribat tard però ha acabat arribant. L’equip grana segueix evolucionant de forma positiva i dimecres començarà a preparar el pròxim repte, diumenge vinent a les 20.30 hores amb la visita del Barça B al Nou Estadi. Fer-se forts a casa, una obligació.


FITXA TÈCNICA
Zaragoza
Álvarez, Benito (Delmás 45′), Verdasca, Mikel, Ángel, Zapater, Eguaras, Toquero (Papu 64′), Febas (Guti 64′), Buff i Borja
Gimnàstic
Dimitrievski, Kakabadze, Blanco (Omar 67′), Molina, Javi, Gaztañaga, Tejera, Abraham (Muñiz 74′), Mesa, Delgado (Uche 57′) i Barreiro
Gols
1-0 / Toquero (18′)
1-1 / Mesa (87′)
Targetes grogues
Pels locals Eguaras (25′), Borja (32′ i 45′), Febas (36′) i Álvarez (59′) i pels visitants Molina (8′), Abraham (25′), Gaztañaga (55′), Kakabadze (70′), Javi (75′) i Muñiz (92′)
Targetes vermelles
Pel local Borja (45′)
Àrbitre
Jorge Figueroa Vázquez
Incidències
Matx disputat a La Romareda corresponent a la sisena jornada de lliga