Multitud de públic en el primer cap de setmana fort de Tarraco Viva. El Port de Tarragona i el Moll de Costa ha acollit més de la meitat del centenar d’actes que s’han fet entre dissabte i diumenge. Però els ‘romans’ també s’han deixat veure als municipis de l’ager tarraconensis, amb activitats programades a Altafulla, Cambrils, Constantí, Reus, Salou, Els Pallaresos i Vila-rodona. En tot el cap de setmana s’han fet una quinzena de propostes repartides en aquestes localitats.
L’associació de reconstrucció històrica Septimani Seniores ha donat vida a l’escena de la cacera, una de les més fascinants del mosaic del Conjunt de Centcelles.
O Projecte Phoenix, que amb la Castra Legionis ha mostrat a Altafulla com era la vida quotidiana dels legionaris romans.


Els actes giren enguany al voltant del paper del mar Mediterrani ara fa 2.000 anys. Bona part dels del cap de setmana han tingut el Moll de Costa com a escenari, amb jocs, tallers, teatre, recreacions històriques, visites teatralitzades i conferències.
El conseller de Patrimoni, Nacho García de la Torre, fa un bon balanç de l’equador del festival.
Al moll de Costa s’ha pogut veure la recreació de la Navigium Isidis, una exòtica processó dedicada a la deessa egípcia Isis, protectora dels mariners i que inaugurava la temporada de navegació, a càrrec de Nèmesis.
Altres espais de la ciutat han acollit també actes de Tarraco Viva, com l’Amfiteatre on els Tarraco Lvdvs han explicat en què es va convertir la gladiatura, amb una representació de gladiadors.
Després del intents cap de setmana, aquest dilluns hi ha un parèntesi, però dimarts ja es es reprèn novament el festival, en la seva vint-i-sisena edició.
Altres notícies:
- L’Ajuntament sol·licitarà una subvenció a la Diputació per fer front als efectes de la Dana del novembre
- Dani Vidal: “El partit ens pot servir per donar un cop de puny sobre la taula”
- Un estudi de la URV conclou que menjar pasta millora els factors de risc metabòlic en comparació a altres carbohidrats
- Es produeix una fuita de nafta a les instal·lacions de Repsol sense afectacions a l’exterior segons l’empresa
- Substitueixen 60 llumeneres en alçada a l’avinguda Vidal i Barraquer i a les rotondes d’Andorra i Països Catalans