Neix la Fundació Bosc de la Marquesa amb la voluntat de protegir i desenvolupar l’espai de manera sostenible. Es tracta d’una organització sense ànim de lucre creada pels descendents de Caridad Barraquer, qui va protegir aquest lloc durant tota la seva vida, especialment els anys més agressius d’especulació turística.
Com a primera actuació prevista, la Fundació Bosc de la Marquesa ha iniciat un projecte de diagnòstic mediambiental per conèixer l’estat del Bosc. Santiago Gramunt, director de la Fundació Bosc de la Marquesa, ha explicat que “es vol aprofitar aquest espai privilegiat per promoure accions i projectes concrets que siguin útils i beneficiosos per al Bosc i el seu desenvolupament sostenible. A més, volen crear programes de recerca, experimentació, millora i implantació, tant de noves tecnologies, com de pràctiques tradicionals beneficioses per a la conservació i el desenvolupament sostenible”.
Gramunt ha fet una crida a institucions i empreses que vulguin col·laborar amb la Fundació “per al desenvolupament dels plans i actuacions, confiem en el suport que ens poden donar les institucions públiques de Tarragona, així com del sector privat.
El Bosc de la Marquesa forma part de l’Espai Natural Protegit de Tamarit-Punta de la Móra per la Generalitat de Catalunya i està inclòs en la Xarxa Natura 2000 europea com a Zona d’Especial Conservació “Costes del Tarragonès”.
Més notícies:
- Quatre estudiants de medicina de la URV reben la primera beca Rosó Teixell del Rotary Tarraco-August
- Tarragona dona suport al Dia Mundial dels Drets dels Infants i Adolescents
- Un clàssic amb una reivindicació actual
- Èxit de participació en la jornada tècnica per a l’elaboració de l’Estratègia Metropolitana del Camp de Tarragona
- Tarragona acull el primer simposi en química orgànica hispano-holandès SNOCS

