Nicolás Barnés és el nou director de la presó de Mas d’Enric del Catllar (Tarragonès), segons han confirmat fonts del Departament de Justícia a l’ACN. El nomenament es va fer efectiu aquest dilluns després de superar el procés de candidatures. Durant dinou anys, Barnés ha ocupat diversos càrrecs dins de l’administració de la Generalitat. L’últim d’ells, el de subdirector de Tractament al Centre Penitenciari de Joves (des del març de 2024). També ha fet de docent en el Màster Internacional de Teràpia Psicomotriu de la Universitat Rovira i Virgili (URV). A més, és llicenciat i doctorat en Psicologia. El nou responsable del centre penitenciari ha substituït Jordi Pons, el qual va assumir el càrrec de director de Brians 1 fa dues setmanes.
El nou director del centre penitenciari de Mas d’Enric va ocupar el càrrec de psicòleg a la Unitat de Programes d’Intervenció Especialitzada – Direcció General d’Afers Penitenciaris des del març de 2021 fins al març de 2024. Durant quatre anys, del 2017 al 2021, va exercir de psicòleg penitenciari i també de psicòleg forense del 2006 al 2017. Entre altres feines, ha impartit classes al Màster Internacional de Teràpia Psicomotriu de la URV, fent de docent des de l’any 2002 fins al 2016.
Pel que fa als estudis, va cursar la llicenciatura de Psicologia (1994 – 1998) a la URV i es va doctorar en aquesta matèria per la Universitat de Barcelona (2019). Alhora, és diplomat en Estudis Avançats, Antropologia Social i Cultural (2000 – 2003) i va cursar una beca d’investigació, antropologia i psicologia a École des Hautes Études en Sciences Sociales a París (2002 – 2002).
- La manca de jutges persisteix i el volum d’assumptes ha augmentat a l’Audiència de Tarragona
- ERC reclama l’impuls del Centre Cívic de l’Avinguda Catalunya
- Completada la instal·lació de sirenes per un hipotètic trencament de la presa del Catllar
- La URV oferirà una nova titulació de postgrau per impulsar la creativitat en la comunicació visual
- Les golfes de Casa Canals proposen un viatge entre la memòria i l’oblit