Omplir la ciutat de vida. És l’objectiu de la campanya ‘No hi donis més voltes. Aparcar a Tarragona no et costarà ni cinc’. El preu màxim d’estacionament als pàrquings públics de Tarragona és de 4,5 euros i als privats de 6. L’Ajuntament vol que amb aquesta iniciativa més persones puguin passar el dia a la ciutat.
La proposta ha rebut una bona acceptació per part del teixit comercial i econòmic de Tarragona. Als pàrquings de l’avinguda Catalunya, Joan XXIII, President Companys, Saavedra, Torroja, Bastos, Tàrraco i Corsini ja es pot gaudir de la tarifa de quatre euros i mig i als aparcaments de la plaça de la Font, Rambla Nova, La Pedrera i Balcó per 6 euros. En aquests últims casos, l’usuari haurà de reservar per l’APP aquesta tarifa o presencialment en el moment d’entrar a l’estacionament.

El conseller de Mobilitat, Xavi Puig, ha expressat que amb aquesta campanya i amb aquestes tarifes es pretén omplir de vida els carrers de la ciutat i rebre més visitants.
La idea és que per fer gestions més ràpides es pugui utilitzar la zona blava, que actualitzarà les tarifes per afavorir els aparcaments de curta durada. En canvi, els de llarga sortiran penalitzats per afavorir l’ús dels aparcaments coberts. Les noves tarifes seran aprovades previsiblement en el ple municipal d’aquest divendres.
El conseller i vicepresident de l’AMT, Jordi Fortuny, ha explicat que l’aliança amb el sector privat permet que aparcar a la ciutat sigui més assequible.
Per la seva banda, l’Ajuntament continua treballant per potenciar i ampliar els aparcaments dissuasius, que estan connectats amb transport públic.

Més notícies:
- Un clàssic amb una reivindicació actual
- Èxit de participació en la jornada tècnica per a l’elaboració de l’Estratègia Metropolitana del Camp de Tarragona
- Tarragona acull el primer simposi en química orgànica hispano-holandès SNOCS
- Tarragona Impulsa se suma a la trobada de la Xarxa Cessetània per fomentar la governança col·laborativa i la innovació social
- El Claustre de la URV aprova el Pla estratègic d’internacionalització 2026-2030

