Una nova tècnica d’anàlisi del sèrum sanguini pot predir complicacions en casos d’hipercolesterol familiar. Un equip investigador del CIBERDEM a la URV desenvolupa una tècnica per estudiar, mitjançant ressonància magnètica, els nivells d’inflamació que determinen la possibilitat d’alteracions vasculars i cardíaques en pacients amb aquest trastorn.
La hipercolesterolèmia familiar és un trastorn que ve determinat genèticament i les persones que el pateixen tenen el colesterol “dolent” molt elevat des del seu naixement, així com malalties arterials i cardíaques amb més freqüència (ictus, infart i angina de pit).
Per determinar l’origen de les lesions arterials que pot provocar, investigadors del CIBER de Diabetis i Malalties Metabòliques Associades (CIBERDEM) a l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili han estudiat si aquestes alteracions tenien relació amb algun grau d’inflamació subclínica, com passa en el cas de la diabetis o l’obesitat.
Algunes malalties metabòliques cròniques ocasionen una resposta inflamatòria global en l’organisme, que és rellevant en les lesions que provoquen en òrgans com el ronyó, el fetge o el cor.
Més notícies:
- Xisco Campos: ‘Estic al Nàstic per aportar com a entrenador, no pel que vaig ser’
- ERC encara espera les explicacions del govern sobre Barraques
- La relació entre microbiota i cervell s’abordarà en una conferència sobre prevenció de l’Alzheimer
- Les llevadores tarragonines reclamen més places de formació especialitzada, millors condicions laborals i un major reconeixement professional
- Tarragona viu la setmana de la gent gran

