Ocine Les Gavarres estrena aquest divendres la pel·lícula Balandrau, vent salvatge, sobre la tragèdia de la nit de Cap d’Any de fa 25 anys als Pirineus. Arriba a la gran pantalla de la mà del director Fernando Trullols, que diumenge prendrà part en un col·loqui a Tarragona, juntament amb el productor del film, Tono Folguera.
Balandrau, vent salvatge narra una història de supervivència inspirada en un succés real de fa 25 anys, quan el torb i els allaus es van endur la vida d’una desena de persones. La gran majoria al Balandrau, però també hi va haver víctimes al coll de Coma de l’Orri, al Costabona i a Port Ainé.
Aquell 30 de desembre el sol acompanyava els muntanyencs fins que, en pocs minuts, tot va canviar de manera sobtada, amb un vent salvatge, el torb, que va desencadenar una de les pitjors tempestes de la història dels Pirineus.
Álvaro Cervantes, Bruna Cusí i Marc Martínez protagonitzen un film d’alpinisme que també aborda l’extraordinari paper dels Bombers de la Generalitat en el rescat. De fet, per recrear les seqüències més impactants s’ha comptat amb la col·laboració dels experts del Grup d’Actuacions Especials (GRAE). Completen el repartiment Edu Lloveras, Pep Ambròs, Francesc Garrido, Àgata Roca, Anna Moliner i Jan Buxaderas, entre d’altres.

El gerent d’Ocine Les Gavarres, Josep Eduard Príncep, diu que la pel·lícula “és impactant i atrapa”. Diumenge, recorda, vindran el director i el productor per presentar-la a Tarragona.
El film està basat en el llibre Tres nits de torb i un cap d’any,de Jordi Cruz, i en el documental posterior de 3Cat, Balandrau, infern glaçat. A banda de la història del grup de muntanyencs, també es repassa la gesta dels bombers per rescatar-los.
La pel·lícula s’ha rodat en espais naturals de la Vall de Boí, Camprodon i a les estacions d’esquí de Boí Taüll, Vallter 2000 i Port Ainé.

El Pont de Mahoma
Podem parlar de la muntanya des de primera línia de mar perquè tenim els experts necessaris. Coneix la darrera hora de tots els esports de muntanya de la mà dels millors escaladors i alpinistes del país. El Pont de Mahoma és el teu programa de referència!

