La plataforma ciutadana Oppida es mostra satisfeta del resultat de l’ocupació simbòlica de l’emblemàtic edifici de la Tabacalera durant el cap de setmana.

Considera que han sortit molt reforçats de l’acció i que les seves reivindicacions han guanyat visibilitat. La plataforma assegura que les entitats que formen part de la plataforma estan més unides que mai de cara a aconseguir l’objectiu desitjat: la cessió formal de l’espai per part de l’ajuntament.

Aquest dimarts a la una del migdia es trobaran amb la portaveu de l’equip de govern per abordar la situació.

Un dels portaveus de la plataforma Oppida, Pedro Redondo, ha explicat a Tarragona Ràdio que l’ocupació simbòlica del cap de setmana no s’ha d’entendre com l’objectiu final de res. Diu que segueixen treballant per a la cessió de l’espai.

Durant el cap de setmana Oppida ha dut a terme diverses activitats festives i lúdiques a la Tabacalera per denunciar la degradació de l’espai, en desús i tancat fa 10 anys. L’entitat reclama que l’antic recinte sigui autogestionat i es “recuperi per a la ciutadania”.

Amb el lema ‘Recuperem la Tabacalera’, diversos membres de la plataforma Oppida van entrar dissabte al mòdul número sis (M6) de la Tabacalera per celebrar-hi una assemblea i finalment hi van passar la nit.

Concerts de música, tallers de circ, classes de ioga, jocs per a la mainada i un dinar popular son algunes de les activitats que s’hi han fet dins el local i als voltants.