El vaixell d’Open Arms estarà ancorat fins diumenge al Moll de Costa per donar a conèixer la feina per rescatar del mar vides humanes que es veuen obligades a fugir del seu país.

El podran visitar aquells ciutadans que ho desitgin. A més, es calcula que 750 alumnes de la ciutat passaran per l’embarcació des d’aquest dimecres i durant els propers dies.

Tarragona ha donat la benvinguda a l’embarcació.

El fundador i Director d’Open Arms, Òscar Camps, ha posat en valor el suport de Tarragona ‘en uns temps on els drets humans sembla que siguin una peça de museu’. Diu que la seva defensa ‘és una obligació de tothom’.

En paral·lel, s’ha enfortit l’aliança de l’Ajuntament de Tarragona, el Port, la Diputació i Open Arms per donar suport a l’ONG.

L’alcalde, Rubén Viñuales, ha recordat que l’administració local ha passat dels 50 als 70 mil euros que es destinaran al conveni amb Open Arms. Viñuales diu que la ciutat ‘ha de contribuir a fer una societat més justa i solidària’.

El president del Port, Santiago Castellà, ha destacat el lideratge de Tarragona en aquest tema i diu que és ‘la millor fórmula per combatre discursos d’odi’

En aquesta dècada, han rescatat del mar més de 72 mil persones. Moltes, malauradament, han mort engolides pel mar.