Pla pilot de Còdol Educació amb la col·laboració del Museu d’Història de Tarragona per incorporar la tecnologia i la pedagogia en les visites a escoles a peu de monument.
La iniciativa s’ha engegat fa poques setmanes, de moment, al monument del Fòrum de la Colònia de Tàrraco.
Vestits d’època, com Lucius Cornelius, els guies recreen amb l’ajut de dinàmiques pedagògiques, recreacions amb elements d’època romana i tecnologia, com tauletes amb imatges del documental Ingeniería Romana, com era la vida en aquest espai de fa 2.000 anys.
El tècnic de Patrimoni del Museu d’Història, Cris Salom, en l’espai Toquem Pedra, amb l’ICAC, assegura el Fòrum és un bon lloc per a explicar de forma molt aproximada com era la pauta del dia a dia de Tarraco.
Per aquest espai monumental, es redacta un projecte per arranjar les restes i condicionar l’entorn. La idea, segons Salom, es impulsar també iniciatives pedagògiques com aquesta per a superar els 15 o 20 mil visitants anuals.
Jesús Martínez Casanelles, de Còdol Educació diu que amb només tres setmanes, han rebut un allau de peticions per part d’escoles.
Abans de la visita pel Fòrum, mostren als alumnes un audiovisual de caràcter pedagògic de l’empresa Digivisión.
Es preveu que més de 1.300 alumnes provinents de diferents escoles de la demarcació prenguin part de la iniciativa.


