Port Tarragona i Euroports sumen esforços per a promoure el desplegament de l’eòlica marina flotant a la Mediterrània Occidental. L’Autoritat Portuària i l’operador logístic han presentat conjuntament les seves respectives estratègies per a impulsar aquest sector emergent que és estratègic per a l’autonomia energètica d’Europa i l’assoliment de la neutralitat climàtica del continent.
Ho han fet en el marc de la fira WindEurope, que s’està celebrant a Madrid del 21 al 23 d’abril. Port Tarragona ha explicat el seu projecte d’ampliació del Moll de Balears, que suposa una inversió pública de 80 milions d’euros. Aquesta nova infraestructura es destinarà en exclusiva a operatives de construcció, muntatge, logística i manteniment dels aerogeneradors que formaran els futurs parcs eòlics marins flotants.
Per la seva banda, Euroports, que té una terminal destinada a aquesta activitat al port francès de Port-la-Nouvelle, aposta per un desplegament coordinat de ports a la regió, que permeti especialització i flexibilitat per donar resposta a les demandes presents i futures del sector.
- Port Tarragona i Euroports sumen esforços per promoure el desplegament de l’eòlica marina flotant a la Mediterrània
- Fatima El Bouhali guanya el concurs “Vols saber què investigo?” amb un monòleg sobre l’entorn dels infants amb autisme i TDAH
- Augmenten un 50% les subvencions municipals en l’àmbit de la discapacitat
- Companys del treballador mort en un accident a l’N-340 a La Canonja demanen una rotonda a l’accés a BASF
- Port Tarraco i el Club Bàsquet Tarragona prorroguen i amplien la seva col·laboració

