PortAventura ha encetat nova temporada amb el repte de superar els 3,8 milions de visitants assolits al 2012 i seguir creixent en el mercat internacional, que ara representa un 35% del total. El parc temàtic confia en mantenir l’èxit aconseguit amb l’estrena de Shambhala, que ja s’ha convertit en la nova icona del complex, i anuncia l’ampliació del complex, que obrirà portes al maig amb el tobogan de caiguda lliure més alt d’Europa. També s’han renovat quatre espectacles, s’han reformat les 500 habitacions de l’Hotel Caribe i s’ha posat en marxa una nova aplicació per a mòbils que permet fer consultes al mateix parc. El preu de l’entrada general es manté en els 45 euros. El complex ha invertit 10 MEUR en aquesta nova campanyaEl parc temàtic de PortAventura ha posat en marxa aquest divendres la divuitena temporada posicionat com un dels “millors resorts europeus”, segons ha destacat el seu director general, Fernando Aldecoa. El complex ha invertit 10 MEUR en aquesta nova campanya, en què es donarà a conèixer amb una nova senya d’identitat: PortAventura European Destination Resort. Consolidat a nivell de l’Estat, els responsables del parc es fixen l’objectiu de seguir captant visitants internacionals. En concret, el repte és rebre un 40% de visitants foranis ja aquesta mateixa temporada i arribar als 4 milions de visites. A l’horitzó, el repte és assolir els 5 milions de visitants, la meitat dels quals internacionals. Actualment, França, amb un 45% dels estrangers, i Rússia, amb un 25%, són els principals països d’origen del mercat internacional, però també destaquen els mercats britànics, holandesos, belgues i alemanys.A banda d’aquestes destinacions creixents, PortAventura està centrant la seva expansió en països com ara Ucraïna, el Kazakhstan i, fins i tot, la Xina. Per aquest motiu, l’empresa ha signat un acord amb l’agència Logitravel per vendre paquets turístics a través de l’espai web del parc que inclouen l’allotjament, les entrades i, com a novetat, els vols. Aldecoa ha destacat que les previsions de cara a aquesta campanya són “raonablement positives”.Noves inversionsShambhala, la muntanya russa més alta d’Europa, continua sent la principal aposta de PortAventura. En els seus primers vuit mesos de funcionament, més d’1,7 milions de persones van provar l’atracció i ja és la millor valorada per part dels visitants en tota la història del parc. Amb una inversió de 25 MEUR, s’ha referent en un referent mundial en el sector i ha rebut dos premis internacionals. La nova temporada oferirà als visitants quatre nous espectacles i també s’ha renovat l’Hotel Caribe, després de la renovació de l’Hotel PortAventura la passada campanya. En l’àmbit tecnològic, PortAventura ha desenvolupat una nova aplicació per a telèfons mòbils i tauletes que permet planificar tots els aspectes de la visita al parc com ara la compra d’entrades, la reserva d’hotels, informació de les atraccions, temps d’espera o sistema de localitzador del vehicle a l’aparcament. Al maig obrirà les portes una de les novetats més importants de la temporada, l’ampliació del Costa Caribe Aquatic Park, amb noves instal·lacions i un nou espai de 14.000 metres quadrats, assolint en el seu conjunt una superfície total de 5 hectàrees. Entre els nous equipaments destacarà el tobogan amb caiguda lliure més alt d’Europa, amb una alçada de 31 metres, l’equivalent a 12 pisos d’alçada. PortAventura també aposta per consolidar les iniciatives endegades l’any passat com ara les Nits Blanques, en què el parc està obert fins les quatre de la matinada, o l’Oktoberfest. En la mateixa línia, les celebracions de Halloween -amb més de mig milió de visitants l’any passat- i de Nadal, es mantindran. El parc ha obert aquest divendres pràcticament a ple rendiment, amb tres dels quatre hotels en servei, i obrirà de forma continuada fins a l’octubre, per obrir aleshores només durant els caps de setmana.