L’aparició de l’eina d’Intel·ligència Artificial (IA) xat GPT ha despertat a la vegada interès i preocupació entre la comunitat educativa. A diferència dels xats amb IA existents fins ara, produeix textos força precisos i complets expressats de manera natural, de manera que és difícil detectar si un treball o la resposta d’un exercici ha estat elaborat per aquesta eina o no, i, per tant, si caldria considerar el treball un plagi.
El funcionament d’aquesta eina ha estat una de les qüestions que un grup de mestres i professors de totes les etapes educatives de 17 centres del Tarragonès i el Baix Camp han abordat en la tercera sessió formativa del projecte “[A]Intelligenz: La intel·ligència artificial a l’educació: adquisició de competències digitals avançades per l’alumnat i professorat en centres d’educació primària i secundària”, liderat per la professora de la URV Mar Camacho.
Les sessions que tenen lloc al llarg de dos cursos compten amb experts de diferents àmbits que capacita el professorat de les etapes d’educació infantil i primària, secundària obligatòria i post-obligatòria per a l’adquisició de les competències necessàries per treballar a l’aula el pensament computacional, l’avantsala de la intel·ligència artificial. Es tracta d’una competència que han d’adquirir els alumnes i que es contempla en els nous currículums de l’educació infantil, primària i secundària.