Protecció Civil realitza aquest dimecres un simulacre de confinament per accident químic greu al polígon nord de Tarragona. Aquest afectarà el nucli urbà i la zona industrial del Morell i de la Pobla de Mafumet, que hauran de tancar-se a l’edifici més proper mentre sonin les sirenes i quan rebin l’alerta al mòbil.
Concretament se simularà un accident greu -un incendi amb posterior núvol tòxic-a les instal·lacions de Repsol del polígon nord de Tarragona. Estan cridades a confinar-se unes 10.000 persones, entre les quals s’inclouen uns 2.000 treballadors de Repsol i de les empreses de l’entorn, així com també els veïns del Morell, La Pobla de Mafumet i Perafort. L’exercici s’emmarca en el Plaseqta i tindrà lloc a partir de les 11 hores.
Aquest serà el tercer simulacre des de l’any 2022. L’objectiu és posar a prova l’aplicació de tot l’engranatge de coordinació, informació i tecnologia, i conscienciar la població. Joan Carles Francès, cap de Protecció Civil a Tarragona, recorda que és un simulacre però que és important practicar el confinament.
El so d’inici de les sirenes són 3 senyals d’un minut de durada, separats per silencis de 5 segons. El so de fi d’alerta és un senyal continu de 30 segons de durada.
- El femení del Volei Sant Pere i Sant Pau continua intractable i guanya a Manacor
- L’Instercap Asisa Tarragona SPSP millora el seu joc però cau contra l’Almeria ( 1-3)
- L’Ibersol CBT derrota el Castelldefels i es posa líder de la Tercera FEB (89-73)
- El temporal de pluja deixa més de 56 litres a la ciutat de Tarragona
- La firma de l’acord comercial entre la Unió Europea i MERCOSUR se segella aquest dissabte
